Wednesday, July 2, 2008

Lead, Follow, Get Out of the Way?

Pilihanraya Umum yang julung-julung kali diadakan bagi mempertandingkan kerusi presidensial parti FEI sudahpun bermula dan kini memasuki hari kedua. Walaubagaimanapun, kehangatannya belum mula dirasai. Selain daripada courser yang malu-malu miao(shy shy cat), tiada lagi calon-calon yang s^8 untuk mencalonkan diri sendiri.

*s^8 = super suka sangat selalu syiok sendiri sampai siao

Menurut YSB (Yang Senang Bahagia) Tan Sri Tan, "Terdapat 3 sebab tiada calon lain yang ingin bertanding:

1. Pemberontak - lead
Setiap negara memerlukan pembangkang. Dalam FEI, hanya terdapat Courser yang bersifat ingin memberontak, sepertilah Hitler ataupun yang seperti yang tak serik-serik buat sodomi itu. Beliau memilih lead, lead the rebel. Die ingat die hero la tu....

2. Makan Suap - follow
Semua orang telah dimakan dan disuap oleh president iaitu YAXB Feirenhait supaya tidak bertanding merebut kekuasaan beliau. diu... semua orang hanya ingin follow sahaja seperti lalang yang ditiup angin. Bayangkan mulut-mulut member yang mengikut tangan YAXB Farenhait semasa sesi menyuap.

3. FEI - get out of the way
Member tahu jika bertanding sekalipun tidak akan memenangi banyak undi. Kerana member-member parti akan membuang undian FEI(undian yang tak berguna - 废票) Maka ini adalah tindakan get out of the way.

Oleh itu, sila buat pilhan anda yang tepat; lead, follow, get out of the way!!!


No comments: